Mr. Zairezal's Family


~NAK BUAT SIDE INCOME, KLIK BANNER NI~

06 October 2009

06.10.09 = 20 Months Old

Today, anak dara saya dah 20mths. Kejap je kan? Lagi 4 bln dah nak masuk 2 tawunnn...Erm, diusia ini mulut dia makin petah. Ngajuk ckp org jer kojernya. Jgn ckp menda yg bkn2 dpn dia tau? Padah nnt...Hahahah!
Nur Ayrissa juga sudah mula menghafal anggota tubuh badan. Basic jerlah tp spt mata, hidung, mulut, lidah, gigi, telinga, rambut, kepala, tgn, kaki, pusat, perut, tetek (opssss) & 'che pah' (hahaha....). Tp sebutan dia x brp clear sgt. Cuma bila kita sebut, dia tunjuklah mana tempat2nya.

Selain itu, dia suka sgt tgk rancangan mengaji nak2 kalo rancangan Mari Mengaji B'sama Ustaz Zamri tu. Memang ralikkkk...dan lps tu dia amik surah yassin yg mmg diletakkan dia tepi tv tu dia mengaji la ala2 bahasa dia. Kui3....dan yg best, dia dpt tahu plak tu mana tulisan jawi or rumi. Bila jumpa surah yassin tu dia mulalah mengaji. Ntah apa2 butir ntah. Humma..amin..lohhh...jer bunyikknya. Kalo kita suruh ikut aa aa aa, ba ba ba ke ikut jugak kalo rajin. Kalo x dia buatla bahasa sendiri.

Lagi, dia makin paham apa yg kita ckp. Senang sket la nak arah ke larang ke kan? Tp tgk anginn dia jugak. Kalo x kita yg kena marah. Huhu...Tp, lately Nur Ayrissa makin manjala. Nak menepek kat mama dia jer. Pastu suka peluk2, baring2 atas riba. Org kata kalo anak makin manja dia nak dpt adikkk? Oh NOOOOOOO!!! Hahahaha....Erm, kalo rezki Nur Ayrissa nak dpt adik, alhamdulillah jerlah.. :-P Lgpun tahun dpn dia dah 2 thn. Kira oklah tu kan? Ngeh3...*(ayat2 penyedap hati...)


- Notty gurl in da houseeee.... -

- As usual, mama pon sebuk nak interpremmm... -


11 comments:

zino said...

dah bosa anak omak.. hehe

Diana Din said...

X per... ayriss dah ready nk dpt adik tuh... kihkih...

MuMMy 2 Haqq said...

2tahun dapat adik ok apeeee....umar dulu dpt adil 1thn6bulan..hehhhe..

babydungo said...

hihih lagi 4 bulan dah nak masuk 4 tahun, tak lame lagi bersiap sedia la aresya untuk dapat adik pulak. bernas tak idea nie :P

Ada Ayrissa said...

zino : Iyoo uncleee... :D

diana din : hahaha..byk ar mu cik dieyyy...

mummy2haqq : Ok ek kak rina? huhu....cam rapat sgt jer... :P

babydungo : hahaha..idea bernas yg akan dipertimbangkan... :P

lily lotus said...

kejap jer masa berlalu kan..tetiba nak masuk sekolah dah..hehe

S.L.A.S. said...

kot2 dah ada isi tuh..hehehhe..biasanya memang petanda lah tuh nk dapat adik la si ayrissa

Lea Shmea said...

ahaha comel gile la buat bahasa sendiri. :))

cik gemuks said...

wahhh dh besar dh dia eh

comeyyy je

Ada Ayrissa said...

lily lotus : a'ah kan? :D

S.L.A.S : kalo ader, alhamdulillah :D

Lea shmea : cam jampi siam jer bunyinya kdg tuh... :))

cik gemuks : shaya dah besarla unty ween :D

mama danial said...

danial pun gitu skrang..manja tak ingat nyer....
nak mama ajer...