Mr. Zairezal's Family


~NAK BUAT SIDE INCOME, KLIK BANNER NI~

28 January 2010

Aku Ingin Pergi..........

Detik demi detik, hari berganti hari! Aku kini semakin bosan berada di sini. Bukan sahaja di pejabat, tetapi juga dgn keadaan sekeliling. Tp aku sepatutnya patut bersyukur sbb tinggal berdekatan dgn org tua. Tp ntahlah...Mama & Babah aku pon masih muda dan masih sihat. Adik2 semua dah besar. 2 org di universiti & tinggal yg bongsu jer lagi yg masih bersekolah di tingkatan 2! Adik yg bongsu tu ader utk jd peneman Mama & Babah....

Dengan usia yg baru sahaja menjangkau 27thn ni, aku memerlukan lebih banyak pengalaman & pengetahuan. Bukan sahaja dari segi pekerjaan tetapi juga dari segi kehidupan. Bukan tidak gembira berada di tempat tumpah darah sendiri tetapi dgn persekitaran yg sama saja sedari kecil membuatkan fikiranku buntu atau dengan erti kata lain berkarat!!! I need some "new fresh air" out there, i mean out of my place or state! Hujan emas di negeri orang, hujan batu di negeri sendiri! Mungkin waktu yg sesuai aku berada di negeri sendiri bila ingin menghabiskan sisa2 usia aku kot. Huhu...tp kita hanya mampu merancang, Tuhan yg menentukan! Kan...?

Terlalu byk kenangan di bumi Kuantan ini. Pahit, manis, suka, duka telah dilalui dgn setabah mungkin! Ketiadaan wan juga membuatkan aku ingin berhijrah kembali. Setiap tempat di sini mengingatkan aku pada dia setiap masa. Kadang2 cam x percaya jer yg wan dah xder...Arghhhhh...rindunyaaaaaaa!!! :-(( Mungkin bila aku berhijrah, dpt mengurangkan sedikit kesedihan sbb ketiadaan dia. Bukan langsung x kenang, tp dpt dilupakan sedikit dgn tidak melihat tempat2 yg menjadi kenangan antara aku dan dia! Giler, dari usia setahun hingga 24thn aku masih tido dibawah ketiak dia tau? Sampailah aku kawen, aku tido dibawah ketiak suami la pulakkk...Huhu...!!! Semoga wan terus tenang di sana............

Erm, apapon keputusan muktamadnya kena tunggu baby dlm pewut ni lahir dulu. Aku dah berbincang dgn hasben dan dia pon kata OK and x kesah asalkan kami BAHAGIA! Huhu...i love u syggggggg!!! Oklah, dah abis dah aku buat sesi luahan perasaan. Now, back to my work!!! Bye2 semua...........


Wassalam!

13 comments:

shakeymirza said...

jgn stress k..sian baby...
hope awk dapat capai ape yg diidamkan..senyum selalu k

Ada Ayrissa said...

huhu..thanx awk!

senioritasara said...

sabar k...selalu sedekahkan al fatihah kt wan...nnti u pun semakin tenang.....jgn stress2 ya

Ada Ayrissa said...

thanks alot sarah... :)

Papa @ Mama Zara Sofea said...

ala musyuk2 nih... sensitif sejak membuyung nih... Kalo ko rindu wan ko, ko amik le baju dia wat pakai ke, tido ke...orite! jgn sensitip sgt.. tak brutal! :D

Ada Ayrissa said...

giler ko, lagila aku meraung nnt...huhu :((
lg la xleh tgk...

cik gObu said...

hmmm
mungkin sekarang masa nya utk bertukar angin kan

et said...

sy sokong akak...cr pengalaman...sy ada ajak sidek g labuan..ke..sabah ke...syok...skit...tp dia xnak ..nak balik kuantan jugak...sy takut jer tension cm akak nanti...tp sabr jer kak..happy always k...

Ada Ayrissa said...

ween: huhu..tuhla...juz planning rite?

ct: Huhu...tuhla..xper muda lg kan?mana tau kot2 nnt cdek pon rasa cam kita rasa..huhu

Ada Ayrissa said...

ween: huhu..tuhla...juz planning rite?

ct: Huhu...tuhla..xper muda lg kan?mana tau kot2 nnt cdek pon rasa cam kita rasa..huhu

mama danial said...

btui gak adda...
usia masih muda, luaskan minda. bila duk jauh ni kita berdikari dan dapat tgk persekitaran yang baru..jarang2 sekali balik kg best tau....kita ader privacy kita....
itu pendapat akk ah...

lily lotus said...

take care yer..jangan fikir banyak sangat. InsyaAllah akan ada jalan terbaik

Baby Tiger said...

balik putrajaya? :)