Mr. Zairezal's Family


~NAK BUAT SIDE INCOME, KLIK BANNER NI~

26 August 2008

Bila API AMARAH Melanda Diri !!!

- Hanya Ayrissa penawar segala duka... -

Astarafirullahal'azim...Beristigfar panjang2 aku pagi td. Benci, marah, geram, sakit hati semua ader. Dan kadang2 juga aku rasa mcm nak lari jauh2...nak pergi jauh dari mereka2 yang berada disekelilingku ni. Tp. Ayrissa la penyelamat semuanya. Bila aku berada dlm keadaan x stabil atau pendek kata hati x senang, wajah dia terus terlintas kat fikiran aku. Wajah dia juga byk menyabarkan aku ttg byk perkara. Ya Allah, sesungguhnya anugerahmu ini tidak ternilai harganya. Anugerahmu ini sering kali menenangkan aku. Terima kasih Tuhanku....
Bila kita terlihat mcm ader sinar matahari yg akan muncul, kita juga x sangka dgn tiba2 awan mendung datang menutupi sinar cahaya itu. Dan bila kita pasti awan mendung itu akan menurunkan hujan, tanpa sedar sinar cahaya matahari tadi tiba2 menjelma mencerahkan bumi....Begitulah kehidupan kita ini. Pahit manis, suka duka, tangis tawa adalah pelengkap kpd sebuah kehidupan. Sebagai manusia, kita x boleh lari dari semua ini. Dan kadang kala segala keperitan dan penderitaan hidup ini sedikit sebyk menguji tahap kesabaran dan menggoncang keimanan kita.
p/s : Orang yg aku geram dan marah tu ialah hasben ku. Biasalah kan, asam garam rumahtangga....Walaupon kemaafan telah dipohon, marah ini belum lg reda dan sejuk.... :(

15 comments:

lily lotus said...

alahai..sabar n tenang yer..Tuhan uji sket jer tu ;)

Rashid said...

ada ayrissa,
tak baik marah ngan suami...banyakkan sabar ya. itu rempah ratus kemanisan rumahtangga..

Ada Ayrissa said...

lily lotus : huhu....tuhla..harap2 cptla sejuk kemaarahan ni..thanx sis..

rashid : huhu...tahu..tp tuhla...mmg x leh tahan dah...

AzurA said...

yerlah ada... asam garam rumahtangga..aku pun penah kena camtuh, tapi tulah.. aku selalu katakan dalam hati... senang sebenarnya perempuan nak masuk syurga, patuh pada agama dan suami sahaja, berbanding lelaki yang kewajipannya macam-macam... nanti2 kang mesti hubby hang pujuk balik....

ad3ck said...

sabar ye. sedangkan lidah lagi tergigit inikan pule suami isteri ;). semoge cepat berbaik semula.

haJa*darLingZ said...

ada..sabo ye...mng ank sgala2 bg kite..pngubat sgala duku lara...
*ada buat tau tag yg aku bg tu...*

nanarizqman said...

alaaa....knana punya dugaan lagiiii dasatttt..tengah bertahan la ni..cuba berpaut selagi tangan mampu menggenggam

Ada Ayrissa said...

huhu...tima kasih semua....

Khas Lysha said...

sabarlah ada.. adat la rumah tangga.. kalo sejuk jer mcm tak happening plak kan.. sesekali nak gak ada panas hangat2 mmbara sket.. he he

adha said...

ale cian... sabar jek la byk2.. jgn marah2 ye... kita selalu gak marah2 kat hb.. tp pas tu da sejuk ok balik.. tak mo la majuk lama2.. rugi.. hehehe

Nurmala said...

sabar je la...
biasa la tu.. warna warni dalam hubungan.. kalau tak tak de uummpphh!!!hehe

Ada Ayrissa said...

khas lysya : adha : nurmala : tul tu..huhu..thanx alot..

masviona said...

byk² bersabar ye adda...biasa ler sedangkan lidah lagi tergigit kan...inikan pula suami isteri...k.mas hope cepat ok n baik sprti biasa

Ada Ayrissa said...

masviona : thanx alot kak mas....

arnirina said...

jgn marah2 taauuu...