Mr. Zairezal's Family


~NAK BUAT SIDE INCOME, KLIK BANNER NI~

06 January 2009

Apa Cerita Tahun Baru?

- Kuala Lumpur -

*** 01.01.2009: Kami menyambut tahun baru dgn aktiviti berpicnic di Pantai Sepat, Kuantan. Buat BBQ ngan kengkawan Cik Abg Chomel (gambo x sempat nak snap..sedap sgt mkn..kui3). Nur Ayrissa apa lg, pantang nampak air..shelok sgt Ayrissa nih main air...Heheheh...suka benor dia dgn ngan air laut tu. Sampai ayah dia angkat naik pon dia merengek xnakkkk....Huhu, kalo korang tgk dia live, dah golap anak daraku itu..dah la mmg sedia ada gelap kan....Jd Negal anak aku nnt sbb suka berjemur...Huhu...
*** 02.01.2009: Erm..indahnya ibu kota Kuala Lumpur. Hehehe..entah ader apa yg acap kali menggamit aku ke mari. Biarpun perjalanan menaiki bus mengambil masa lebih kurang 3 jam setengah, sanggup ku harungi jua...Hahaha...Haaa, korang nak tahu, kitaorg 3 beranak gemble jer naik bus ke KL kali ni. Bukan apa, disamping dpt menjimatkan kos, kitaog nak ajar anak dara kitaorg tu naik bus. Bior dia tahu suasana dlm bus camner..Sebenonya aku & Cik Abg Chomel sgt2 riso korang tau x sbb kitaog sebenonya telah mengambil risiko. Risiko Nur Ayrissa mengamok dlm bus atau membuas...Huhu, yerlah kan kalo kita naik kete sndirik, leh la benti banyak kali kat R&R...so, baby x boring sgt kan..Ni naik bus, benti sekali jer rehat..Tp Alhamdulillah...percubaan pertama kami berjaya. Nur Ayrissa sgt bagus menaiki bus. Bermain aum cak ngan kakak kat belakang seat kami tu, pastu dok ngadap ke tingkap luar jer tgk permandangan, dok main langsir bus, dan kejap lari ke riba ayah dia, kejap ke mama dia...Aduh, nak membuas gak tu...Mulut xyah cakap la bising sekali. Tp bila dah laloq a.k.a mabuk darat, dia pon lentok la nak tidoooo....Hehehehe...Good girl anak mama, len kali mama bawak jln2 naik bus lagi ek?
*** Antara tempat2 yg kami lawati dan terjahi ialah Sogo, Jln. TAR, Masjid India (area sini aku dok shopping tudung, hand bag murah2 & kain pasang + belon sponge bob Nur Ayrissa...Ekekekek) Abis duit bonus aku bln nih weh...Uwwwaaa :(( Selain tu, kami jugak bwk Nur Ayrissa ke Dataran Merdeka & Tugu Negara. Huh, Nur Ayrissa bukan main seronok dia menengok bendera. FYI, Nur Ayrissa sgt alert dgn bendera terutama bendera tanah air ku tercinta iaitu M'sia. Dan secara automatik bila dia nampak bendera dia akan tegur (dlm bahasa dia laa..) dan terus mengangkat sebelah tgn cam kita nak laung merdeka tu..Fuh, bersemangat patriotik sungguh anak dara ku itu. Dan dia paham kalo kita sebut jer merdeka, dia akan terus angkat tgn. So, sepanjang bergambo di Dataran ke Tugu Negara ke byk gaklah tersnap gambo dia tgh angkat tgn...Bagus bagus bagus...kecik2 dah pandai hargai kemerdekaan...Hehehehe...

- Putrajaya -

Putrajaya, di sinilah kembara rindu bermula. Dan di sini jua lah telah menggamit segala memori yg bersarang diingatan ku ini. Huhu..Putrajaya ku jejaki sekali lagi di tahun baru 2009. Kali ni ibu mertuaku lak nak g berjalan mkn angin ke sini (ibu mertuaku tiba awl lg dr kitaorg di KL). Erm...bukannya x penah dtg, tp saja nak mencari ketenangan sambil menikmati permandangan yg begitu indah di sini. Putrajaya begitu dekat di hati ini..Setiap kali kaki melangkah ke sini, hati ini pasti tersentuh. Entahlah, susah nak digambarkan dgn kata2. Hanya Tuhan yang tahu...Huhu...apa2 pon, aku x pernah jemu utk ke sini lg. InsyaAllah, panjang umur kita jumpa lg yer Putrajaya... :- P ENJOYYYY!!!!

- Nur Ayrissa Zairezal -

Hari ni, 06.01.09 Nur Ayrissa ku mencecah usia 11 bulan. Nur Ayrissa semakin hampir ke angka '1'...Ermm, x sabo aku nak tunggu Nur Ayrissa beso..Nur Ayrissa pandai berjln...pandai berckp dll...Di usia ini, gigi dah tumbuh 3 btg. Nur Ayrissa juga semakin memahami apa yg kita katakan. Semakin alert dgn arahan dan percakapan kita dgn dia. Dia juga dah mula menunjukkan aksi memanjat...cuma nak berdiri tu belom lagi.. Xper syg, slow2 yer...step by step...Mama sentiasa menyokong Nur Ayrissa walau apa pon yg terjadi. Bulan depan kita celebrate besday Nur Ayrissa sama2 yer...InsyaAllah...Lastly, Hepi 11 months old to Nur Ayrissa !!! Muaaccchhhsss...

P/s : Disamping kita bergembira bersama insan tersyg di bumi bertuah M'sia ini, jgn sesekali kita lupakan penderitaan dan kesengsaraan sahabat2 seagama kita di Tebing Barat. Marilah kita sama2 berdoa menyeru kepada Allah supaya selamatkanlah umat Islam di bumi Palestine dari keganasan dan kekejaman Israel durjana itu. Allahuakbar.....!!!

5 comments:

Baby Tiger said...

huhu anak kau pakau tudung kan, aku rasa kalau ijat pakai tudung, buang misai janggut, memang sama...heheheheheh

masviona said...

fuhhh...berpinar akak baca nak habiskan n3 nih....:)....dah mcm jurnal dah nih....clap3x utk adda

meriah yer sambutan thn baru nape tak ckp kat avin damia bawak irish dtg sini klu idak ler ler diorg tuh cemolot gitu.....ihiks leh jupe kembar yg hmpr2 seiras dia kan

Ada Ayrissa said...

Baby Tiger : huahauhua...ramei org ckp cam gitu...

masviona : huhu..semuanya x dirancang kak mas, tetiba jer kita EL jumaat tu...hahahha..len kali ek?

Khas Lysha said...

betol adda tgh bersemangat kita tukar ke kalendar baru diorg pon kemain semangat lagi mengebom sana sini.. bersyukur kita kerana masih dikurniakan keamanan..

rasa nak gigit jer pipi iris tu tau.. geram.. lg2 time pakai tudung..

Ada Ayrissa said...

huhu...hanya doa yg mampu kita panjatkan...

hehehehe.....iris pipi selabokkkk!!!