Mr. Zairezal's Family


~NAK BUAT SIDE INCOME, KLIK BANNER NI~

27 January 2011

Jujur....


Kadang2 dalam dunia ni, kita jujur pon salah, kita x jujur lagi lah salah kan? Kadang2 jugak cam keliru. Dgn cara bagaimana lagi kita nak buat utk katakan/lakukan sesuatu...Bila mengeluh ,mesti hati rasa x tenteram. Bila buat donno, rasa cam x puas hati pulak. Huhu...tak tahu lah nak cakap mcm mana.

Semua org tahu, kejujuran dalam sesuatu perkara itu amat penting! Kerana, dengan kejujuran sesuatu isu/perkara itu menjadi lebih telus dan berhemah. Kejujuran juga melambangkan nilai kesetiaan yang kadang kala dipandang mudah oleh sesetengah pihak. Pd aku, selagi kita menjaga segala batas dan tatasusila itu tidak menjadi masalah. Yang menjadi masalah bila perasaan curiga sudah mula merebak dalam diri. Ermmmmm.....

Kadang kala juga kejujuran itu disalaherti. Bila tak berterus-terang karang dikatakan kita cuba menyembunyikan sesuatu pulak. Bila berterus-terang karang lain2 isu pulak yg diungkitkan. Dan apa yg lg memeritkan apabila jawapan yg diberikan itu agak bercelaru dan menimbulkan persoalan lain yang mengusutkan lagi keadaan.

Dahla, malas nak mengarang panjang lebar. Tetiba rasa sedikit terkilan! Tak banyak, sedikit je......Huhu~

6 comments:

S.L.A.S. said...

hidup lah dengan penuh kesabaran dan bilan rasa itu kian merebak dan memudaratkan diri...tataplah kurniaan Illahi pada ko tu... confirm tenang jiwa dan raga coz our kids are oure life....

syariza09 said...

jujur mmg penting, tapi kadang kala kita x dapat utk jujur kalau kejujuran itu hanya beri kesan yg tidak baik pada pihak yg lain.

errmm...paham ker ngan ayat ni..susah pula nk xplain :D

en_me said...

kiter kawan kann.. kanns

Ada Dalina said...

ida: setuju!

syariza: saya paham & sgt setuju! huhu...

en_me: hehehe...kans!

Diana Din said...

ada benda yg kena jujur & ada benda jugak yg x perlu jujur...

Diana Din said...
This comment has been removed by the author.