Mr. Zairezal's Family


~NAK BUAT SIDE INCOME, KLIK BANNER NI~

11 December 2008

:: My Nur Ayrissa ::

- "Haiiii semua kwn2 mama..." -
Ermmmm...sudahla lama rasanya aku x menempek gambo anak dara aku kat sini. Lgpon xder menda sgt nak cerita. Nur Ayrissa menunjukkan perkembangan yg baik seperti budak2 lain. 6 Disember 2008 baru ni genaplah umor dia 10 bln. Begitu pantas masa berlalu. Sedar x sedar dah 10 bln aku bergelar seorg ibu. Di usia ini, Nur Ayrissa sudah mula menunjukkan kelasakkan yg kadang2 menguji kesabaran ku. Dah mula panjat memanjat...sepahkan barang, koyakkan kertas dll. Bila kita marah lg la dia buat. Yerlah budak2 umor cam gitu mana la reti kita larang ke apa ke...Selain tu, gigi dia dah tumbuh 2 btg di belah bwh (harap maaf, gmbo gigi x dpt ditayangkan di sini atas2 sbb teknikal..hehehhe). Selain pandai buat aksi bye2, dia dah pandai buat bunyi mulut..Dia ajuk apa yg kita buat. Alaa..cam bunyi bila kita letak lidah kat lelangit tu. Pastu kalo dgr lagu dah pandai angkat2 tgn menari la konon....Nak2 kalo lagu kartun wonderpet ke, tom2 bak ke (rancangan feberet tuuu). Lg Nur Ayrissa juga dah pandai main kuda2..buat aksi cam naik kuda tu. Adoi, abis aku dilanyakknyaaa.. Huhu....Pendek cerita, kesimpulannya dia dah mula paham apa yg kita ckp, bila kita sebut something dia tahu menda tu apa dan sebagainya lah. Alah, kalo korang jmpa kanak2 normal berumor 10 bln, cam gitu la perkembangannya. Cuma Nur Ayrissa lambat tang berjalan je. X merangkak2 lg, menyusur ala komando jer dr dulu. Heheheh...tang mulut mmg bising. Kuat menjeritttt.. Dan dia sgt2 soka menjerit (ayah dia kata tang itu ikut mama dia. Yerlah tuuuu...). Okehlah, utk mengikuti perkembangan Nur Ayrissa seterusnya, jgn jemu melayai blog usang ku ini. Sekian..... ;-)


- Aksi di dlm kete... -
Weekend cam biasalah, bersoka-ria bersama family terchenta. Boring dok umah, kami pon keluar la ronda2 kat bando. W'pon musim hujan, itu tidak m'jd halangan bg kami utk merehatkan minda dan mencuci mata. Hehehehhe....Lihatlah gmbo tu. Aksi gmbo disebelah atas menunjukkan Nur Ayrissa berada dlm mood yg ceria sbb dpt naik kete g jln2 kan. Gmbo belah bawah lak dirakamkan sepanjang on da way nak balik umah selepas penat berjalan. Hehehe...tgh mulut dia membebel2 bising sambil meliar memandang ke luar tingkap, tetiba sunyi sepi. Rupa2nya anak dara ku itu laloq dan ngantok..Tersengguk2 dia. Kui3..mana aku perasan, bila aku dgr senyap tuh yg aku intai tu...Tgk2 dah tertido daaaaaa. Hahahahha... Ayrissa2.....Mudah betol lena kalo dok dlm kete. Okeh, meh kita layan laks video Nur Ayrissa kat bawah sinun. Harap maaf, kualiti video tidak begitu baik. Almaklumlah cameraman amatur. Huhu.....Time ni kami dok melayan minah kecik nih berjaga. Sonok betol dia main x ngantok2. Oklah geng, sampai di sini sudah kisah Nur Ayrissa pada hari ini. Semoga kita berjumpa lagi dlm entry Nur Ayrissa yg akan dtg. Sekian, wassalammmmm.....

video

13 comments:

Nurmala said...

alahai..
dah besar dah anak dara akak nih...

masviona said...

hehehe...hepi tgk video "kembar" avin nih...hehhe

Ada Ayrissa said...

Nurmala : tuhla..begitu pantas masa berlalu...
huhu...

masviona : release tensen jap..

zino said...

dah makin comel anak dara tu... tak lama lagi sok dah nak masuk skolah.. hehe

adha said...

lain betul mukanye... agaknye bb2 ni masa bb muka semua ala2 ek.. da makin beso baru nmpak muka sendiri...

Ada Ayrissa said...

zino : tuhla bro..tanpa sedar kan?huhu..

adha : a'ah..tul2...aku rasa muka bb stp bln berubah...kui3...

YaYaTt said...

hehe..sonok nenok iris..suke tgk milestone anak2 ni kan..mcm2 peel.
perangai budak ni sama je kan..suke naik kete..suke tido dlm kete..gelak sorang2 aku kt opis ni tgk iris..pstu mula la byg anak teruna aku tu..;p

lily lotus said...

be a good girl ;)
lg baper bln nak birthday dia...

Aleeya said...

eh eh besor dah ayriss..kejap je masa kan, tak lama lagik bejalan pastu belarik pastu kita pong semput mengejor dia..

Diana Din said...

Comel nyer la ayris... Dh besar dh pun dia. Aku x sbr nk tggu Ammar besar cam ayris... hehe...

Baby Tiger said...

aku setuju bab menjerit - memang macam maknya!!

Ada Ayrissa said...

hampeh cik animmmmmmm...

WithNewEyes said...

She is beautiful. Many excellent years to you and your family