Mr. Zairezal's Family


~NAK BUAT SIDE INCOME, KLIK BANNER NI~

03 April 2009

Nostalgia Empeng Nyior & Buai Laju-laju....


Empeng Nyior :

Huhu...kenikmatan empeng nyior yg tiada tandingannya. Nak2 plak bila Wan yg buatkan. Smlm, genap 3 minggu Wan tinggalkan aku Tp. aku x pernah lupakan Wan dan aku cuba mengembalikan segala kenangan aku bersama Wan. Ahad baru ni sebelum aku ke pusara Wan, aku ke Pekan Sehari Maran dulu. Segalanya semata2 utk mengingati segala nostalgia aku bersama Wan. Dulu masa kecik2 bila time cuti sekolah, Wan mesti bawa aku blk kampung. Pastu bila tiba hari Ahad, kitaorg tunggu kete sapu utk pergi ke Pekan Sehari Maran. Seronoknyaaa time tu. Hehehe..Setibanya di Pekan Sehari, menda per-1 yg terlintas di fikiranku ialah "empeng"...Aku pon terus beli empeng tu utk dibawa pulang ke Kuantan. Sedapnyaaa x terkata bila mama yg buatkan semlm dan syahdu jer bila mkn sbb teringatkan Wan. Huhu...semoga Wan terus tenang dan aman di sana...InsyaAllah, minggu dpn Along dtg lagi ziarah Wan yer? :)


"Buai laju-laju, sampai pokok sena...
Apa dlm baju, sekuntum bunga cina....."

Erm, kelmarin si ayah bwk anak daranya bermain2 di playground. Wah, apa lg....riangnya hati bukan kepalanglah si anak dara. Hehehe...Konon main buai cam org beso. Org nak pegang dia x bg. Riso jer t'jatuh ke terlepas tgn ke kan...Eeee...geram betol...badan pong lembik lg. Huhu...apa2 ajer la Ayrissa oiii..jgn t'cedera udah...Jom layannzZzz video dia laks...(erm..tingat lak zaman budak2 dulu..suka sgt main boian kan? Hehehe...)

video

"Buai laju-laju...aku nak kawennn dgn anak rajaaaaaa......" Hahaha...

8 comments:

ad3ck said...

Semoga Wan dirahmati di sana ;). "Buai laju-laju...aku nak kawennn dgn anak rajaaaaaa......" ehehe igtkan hang yg nak kawen lagi tadi ;p.

masviona said...

wah iris perasan mcm org udah besor....xnak bg orang pegang....hiksss

Ada Ayrissa said...

ad3ck : hang jgn wat paseiii..hehehhe...

masviona : tuhla...perasannnn...

Baby Tiger said...

hurmm aku pernah makan emping nyiur macam tu...lama dulu..waktu aku kecik2.. skang dah takder kot? pupus agaknya??

p.s iris nak kena geget dengan aku ke? awat comel sangat?? :P

Ada Ayrissa said...

meh dtg kg aku..
masih byk lg org jual kat pekan sehari....
hehehhe...

gegetla kalo nak geget, tp jgn lebam sudah..hahhahah

miz_ain said...

best jugak empeng ni...lama x makan...ngidam jer rasa...dapat nyor muda lagi besh...da..cam ner nak tukar layout ni...cam best jer nengok layout ko...warna warni...hahaha....ajor la aku....x baper nak celik bab2 tukar skin ni...

Ada Ayrissa said...

mcm2 pesen layout ader kat sini :
www.pyzam.com

Maswani said...

Salam..tq sudi singgah blog saya..
ada masa n sudi,dtglah lg..

>>> u'll be listed a.s.a.p..tq..